ALLIN > lifestyle > העיקר הבריאות > פותחים שבוע בריא: טיפים לקראת החגים

פותחים שבוע בריא: טיפים לקראת החגים

פותחים שבוע בריא: טיפים לקראת החגים

תקופה החגים כבר ממש פה ואיתה ארוחות חג בלתי פוסקות. ובמיוחד לכבוד התקופה הזו קבלו מספר טיפים חשובים על איך לעבור את ארוחות החג בלי קילוגרמים מיותרים, סוכר גבוה, צרבות, כאבי בטן וגזים.

טיפ מס' 1

ותרו על המשפט הידוע "אחרי החגים" בכל מה שקשור לתזונה. עצם הנטייה לומר את המשפט הזה גורמת לנו "לשחרר רסן", לעשות "ארוחות פרידה", לאכול הרבה ומהכל כי עוד מעט לא יהיה… חשוב לדעת ולזכור שהכל מהכל תמיד שם ותמיד יהיה חשוב למצוא את האיזון שמתאים לנו בשביל לאכול בריא, משהו שיחזיק מעמד לאורך זמן.

טיפ מס' 2

מצאו את ה"מרכז" שלכם. מה זה אומר? בכל שבוע במהלך החגים יש לפחות ארוחת חג אחת (אם לא יותר). חשוב שנדע מהו המרכז שלנו מבחינה תזונתית, זה בסדר לאכול ולטעום מהכל אבל בצורה מחושבת ולדעת לאן אנחנו חוזרים אחרי שיצאנו מ"המרכז" שלנו.

טיפ מס' 3

מי מכם מכיר צרבת אחרי האוכל? תחושת התפוצצות? עייפות גדולה אחרי האוכל? ככה תמנעו את הזה: אין צורך לטרוף הכל ולהגיע לרמה של התפוצצות (כן, אני מדברת על פתיחת הכפתור במכנס או על שכיבה במצב מאוזן על הספה בלי יכולת לזוז). כפי שהרמב"ם אמר: לאכול עד 3/4 הקיבה. או בתרגום חופשי: תשאירו מקום! וכשאני אומרת תשאירו מקום אני לא מתכוונת לקינוח…

טיפ מס' 4

אני הולכת לגלות לכם סוד מטורף. אין לנו "קיבה נפרדת לקינוח". המנהג של אכילת קינוח בסיום הארוחה הוא מנהג מגונה. אם בחרתם לאכול קינוח, חכו מעט ואל תאכלו ישר אחרי הארוחה. במידה ונאכל לדוגמא פרי מיד בסיום הארוחה, ספיגתו עלולה להתעכב ובינתיים יחל לתסוס בקיבה (מה שעלול ליצור גזים ואי נוחות בבטן) עד שהגוף שלנו יסיים לעכל את הארוחה המלאה שאכלנו.

מומלץ לאכול את הקינוח או הפרי לפחות כשעתיים אחרי הארוחה או חצי שעה-שעה לפני.

בסופו של דבר, הכל עניין של בחירות, אפשר ליהנות מארוחות החג אם נבחר להקשיב לגוף שלנו, לא להגזים, לדעת את הגבולות ולדעת גם לשחרר שצריך… שתהיה שנה של בריאות וחג שמח לכולם!

מאת: שרון פלג, נטורופתית והרבליסטית קלינית | צילום: freepik

בפייסבוק: שרון פלג – אנרגיה לחיים בריאים
peleghealth@gmail.com
050-5290600

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

Comments are closed.

תפריט